Facebook Killed My Blog

18 06 2012

Doua chestii o sa spuneti imediat ce ati citit titlul. Primo: altul care a descoperit apa calda (55.300 de rezultate pe Google pentru ‘facebook killed my blog’). Secundo: asta e blog?

Va puneti problema corect, in ambele cazuri.

Imi periam un pic contul de Facebook si ma miram cat de multe chestii (vorbim doar de volum, nu judec aici cat de mari sau mici prostii sunt acolo) am putut sa postez pe o retea care, in cele din urma, imi e straina, in loc sa stau si sa incerc sa imi cresc un pic un continut al meu, chiar aici.

Si ma gandesc cat de diabolic de simplu si subliminal mi-a devenit Facebook-ul. In fiecare zi am aproape permanent cate o fereastra deschisa cu Facebook in browser. Nu stiu daca am macar de doua ori pe saptamana fereastra de WordPress deschisa, si nici daca rezista mai mult de cateva zeci de minute.

Am pe mobil, pe acelasi ecran, atat aplicatia de Facebook, cat si de WordPress. Facebook imi ia zeci de mega pe zi. WordPress imi ia tot atat, doar ca pe luna. Orice poza fac cu telefonul poate fi aratata si trimisa pe mai mult de zece retele sociale si mail-uri. Nu stiu cum dracu se face ca intotdeauna ajunge pe Facebook, desi la fiecare share vad acolo si WordPress-ul. Absolut la fel si pentru un clip cu o melodie care ma prinde intr-o zi. Aruncat direct pe Facebook, ca e mai simplu si acolo vezi imediat cine ‘apreciaza’. Ca e mai complicat si cere mai multi neuroni sa cauti un pic de informatii despre trupa, album, membri si altele de genul, pentru blog. Ca de bine de rau, aici mi-e usor rusine sa arunc un clip fara sa spun nimic despre el.

Desi tot ce spun mai sus este bullshit. De lene este raspunsul pentru toate cele amintite. Pentru ca imi e mai usor sa dau un share cu o fraza semi-inteligenta, decat sa o pun in WordPress, sa gandesc un titlu, sa transform fraza in paragraf, sa pun un pic de background si sa gasesc cateva tag-uri si categorii relevante.

Solutii? N-am. Facebook va fi intotdeauna simplu si atractiv pentru lenesi, iar in cazul WordPress, oricat de simpla si atractiva ar fi interfata de mobil, va ramane usor mai complicat, prin comparatie. Si asa pun si eu umarul la pseudo-comunicarea asta usor retarda, cu o poza, un link, un clip si trei cuvinte.


Actions

Information

Leave a Reply

