Furtul de continut, doua perspective

9 04 2012

Aseara am postat un anunt pe autovit.ro. Evident, vreau sa imi vand masina. Am completat un formular destul de simplu, am incarcat pozele si voila, gata treaba.

In dimineata asta, ma suna o doamna. Se recomanda a fi de la auto.ro si ma intreaba daca le permit sa posteze, gratuit, anuntul meu si pe site-ul lor.

Aici vine legatura cu titlul.

Din punctul de vedere al autovit.ro, asta este furt de continut. Oamenii astia au facut o platforma, m-au convins sa o folosesc, am trecut acolo informatiile despre masina si am incarcat cateva imagini. Dupa toata povestea asta, auto.ro vine si, cu acordul meu, copiaza tot – pret, poze, contact, informatii – si pune si pe site-ul lor. Sincer, singura faza care mi-ar demonta argumentul ar fi sa existe un parteneriat de vreun fel intre cele doua site-uri, dar nu cred ca s-ar canibaliza aiurea si stiu ca autovit m-a intrebat daca sunt de acord sa pun anuntul si pe mercador.ro, in niciun caz pe auto.ro. Bonus, peste watermark-ul autovit.ro au tras o pleasca mare cu auto.ro.

Din punctul meu de vedere, e o sansa in plus sa imi vand masina, chiar daca sunt constient ca deocamdata doar am umflat numarul de anunturi de pe auto.ro si nu stiu in ce masura se mai si finalizeaza tranzactiile pe acolo. Sunt usor intrigat, ca stiu ca nu este ok pentru autovit, dar interesul meu primeaza – probabil asa gandesc multi. Si probabil ca foarte putini isi pun efectiv problema continutului si a proprietarului de drept.

Update: m-au sunat si de la ebursauto.ro, pentru fix aceeasi chestie. Deja devine enervant.

 


Actions

Information

Leave a Reply

