Bastilia Librarium: ce mult conteaza un om

28 11 2011

In seara asta am trecut, de curiozitate, prin Bastilia Librarium, librarie noua, fix langa ASE, intr-o casa care zacea semi-parasita inca de cand imi faceam veacul pe la facultate. Stiam doar ca e un spatiu mare (pentru standardele noastre) si ca e o vaga asociere cu Guerrilla.

Cum ar fi putut fi postarea asta:

O vila proaspat renovata, inca in lucru, cu un miros amestecat intre vopsea si lac de lemn, probabil un meniu de vis pentru multi aurolaci. Cam subtirel la nivelul stocurilor, avand doar doua incaperi de la parter ocupate. Una cu diverse carti in romana, iar alta cu mici briz-briz-uri gen accesorii, ceaiuri si cani. Cateva camere inca neocupate si o cafenea la etaj. Nimic in plus fata de Carturesti, model pe ale carui urme este clar ca se merge si aici, doar ca intr-un spatiu mai placut si aerisit. Nu au inca nici carti in limbi straine si nici continut audio / video.

Cum este de fapt postarea asta:

Am intrat, am fost salutat imediat de cele doua fete de la casa si am mers spre camera din dreapta. In cateva secunde, una din ele, foarte draguta si saritoare, era langa mine. Nu ca sa imi bage produse pe gat, ci ca sa imi vorbeasca un pic despre loc si sa imi arate ce au de gand sa faca.  Mi-a vorbit despre ce aveau in cele doua camere si mi-a povestit despre ce vor sa aduca in fiecare alta incapere din cladire. S-a scuzat ca nu au inca titluri in limbi straine, dar mi-a spus unde urmeaza sa fie spatiul lor. Inca nu au stocuri si nu au finalizat toate contractele. A vrut sa imi arate si cafeneaua de sus, asezarea, ce poti servi acolo si cum au gandit spatiul. Practic, mai mult un ghid care iti arata casa lui, decat un om care sa iti vanda. Aparent, pentru ca e fix invers. Asa m-au facut sa imi placa locul, chiar daca sunt cam subtiri la stocuri, si sa revin si ceva mai tarziu, cand vor fi complet utilati.

A, si au orice titlu redus cu 25% pana pe 11. Doar ca a trebuit sa ii explic eu diferenta dintre ‘avem toate cartile la 25% din pret’ si ‘avem toate cartile la un pret redus cu 25%’.

In loc sa plec enervat ca nu am gasit ce cautam, am plecat multumit ca s-a deschis un loc in care serviciile sunt chiar bune. Bineinteles, sa vedem cat ii tine si cum se descurca si cand va fi plin.

A, si daca tot am ajuns la ceea ce cautam, era vorba de Bukowski. Si nu e chiar vorba de ‘cautat’, ca am gasit destule titluri la Carturesti, dar sunt intr-o atat de profunda relatie de simpatie cu lantul asta de librarii fast-food, incat prefer sa le comand fie si din Uganda si sa platesc transportul si traducerea. Cu riscul de a fi hulit de mii de hipsteri trendinezi.

Oricum, pana ne prindem noi cum e cu librariile, uitati-va un pic aici. E un loc in care intri si uiti ca mai trebuie sa iesi.


Actions

Information

Leave a Reply

