Who Gives A Fuck?

25 11 2011

Eram la o masa, in O’Hara. A inceput sa se simta un pic de fum. Un pic mai gros. Mirosea altfel decat fumul de tigara. M-am uitat pe geam si am vazut ca toata strada era in ceata. Am mai stat doua minute si m-am gandit ca arde ceva. Am iesit, de curiozitate. Vazusem cativa oameni mergand spre dreapta, uitandu-se fix intr-un punct. Ardea acoperisul unei case, cu flacari destul de mari. La cel mult cinci secunde dupa ce am iesit, intra in vorba cu mine un politist, pe cel mai relaxat ton posibil.

– Arde a doua oara deja, in doua saptamani.

– Aceeasi casa?

– Da

– Asigurare, sau ce?

– Nu. Niste tigani. Au mai dat foc si acum doua saptamani, si in vara.

– Aha. Merci.

Intru inapoi. Am un sentiment total de ‘mi se rupe’. A, arde o casa, in centrul Bucurestiului. Niste tigani, cladire veche, who cares. N-am nici cea mai mica treaba. Ma intorc la masa mea si reiau discutia. Rand pe rand, lumea se perinda afara si se intoarce cu aceeasi expresie de ‘meh, arde o casa’.

La jumatate de ora mai apar trei politisti si intind o panglica galbena intre doi stalpi. Se retrag dupa aceea intr-un colt si se joaca ceva cu un telefon. Cativa curiosi vin, stau doua minute, fac cateva poze si pleaca. O televiziune trimite un cameraman. Trage cadre cinci minute si pleaca. La vreo ora si jumatate dupa, apare o a treia masina de pompieri. De departe, de la sediul lor de langa Petromul de pe Elisabeta, aflat la cateva sute de metri mai la dreapta. Nu ma intrebati de primele doua, nu stiu cand au aparut.

La plecare, vad ca si Splaiul este inchis, de la pod. Trec strada si ma gandesc ca e o risipa sa blochezi atata trafic pentru un rahat de cladire care arde. Ma uit si mi se pare suficient de departe cat sa nu incurce cu nimic.

Suntem cam bolnavi, asa, ca societate, sau trec doar eu printr-o etapa de indiferenta cam de rahat?


Actions

Information

One response

26 11 2011
Radu

Exact la asta mă gândeam şi eu când traversam Dâmboviţa, uitându-mă la flăcări. “Meh, ia uite, incendiu. Sper că găsesc masă liberă totuşi la bere”

Leave a Reply

