Black Friday si foamea-n gat

25 11 2011

I just took time out of my busy schedule to ask you one simple question:

Bai, voi chiar nu sunteti sanatosi?

Cateva magazine online s-au gandit sa reproduca, la o scara mai mica, sistemul de reduceri din ultima vineri de noiembrie, Black Friday, care e in picioare de ani buni in State. Repet. Focus.  RE-DU-CERI. De ce la o scara mai mica? Pentru ca astia suntem si, absolut firesc, atat putem. Fara nicio urma de ironie. E-commerce mic, plati cu cardul si mai mici, companii cu afaceri minuscule in comparatie cu magazinele online de peste ocean si totusi o intentie buna. De a RE-DU-CE preturile unor produse din stoc.Bineinteles, cu scopul de a VINDE.

Nota. Vorbim de COMPANII, al caror scop este, prin definitia economiei de piata, PROFITUL. Reducerile, in mod normal, nu vor fi atat de mari incat sa anuleze marja de profit sau sa aduca o pierdere pe produs, decat in cazul unor bunuri care si-au terminat viata comerciala si zac pe stoc.

Revenim. Un magazin important, eMag, a anuntat ceva mai din timp reduceri pentru ziua asta de vineri. Mai mult sau mai putin planificat, concurentii mai mici au sarit in aceeasi barca, fie speculand oportunitatea de moment, fie pentru a nu ramane pe langa valul creat de eMag.

Ce inseamna asta pentru tine, ca utilizator de rand? Ca daca aveai ceva pe lista de cumparaturi, acum poti lua acel ceva MAI IEFTIN. Fie si cu 5 lei. Sau, chiar daca nu aveai ceva in plan, poate iti apare acum ocazia sa iti iei un rahat neasteptat, dar cu 3,1% reducere. Adica MAI PUTIN decat ieri.

Si aici vin romanii cu foamea-n gat, cu balacareala. Sa nu uitam. Balacareala si injurat cele cinci magazine online mari si late care au pus cap la cap niste reduceri pentru o mana de produse. De ce? Pentru ca nu ii dai romanului suficient de moca. Si chiar daca ii dai moca, romanul o sa comenteze ca de ce. Ca asa l-a prostit foamea.

Dar de ce sa vorbesc eu despre reactii, cand pot sa vorbeasca astia care au tot comentat pana acum prin diverse locuri? Ia, ca va fac compendiu mai jos.

  • La koyos.ro care-i faza?
    La 6 abia vin angajatii la birou, apoi isi beau cafeaua, si abia apoi se apuca sa puna reducerile online?
  • Vazut ofertele de la #blackfridayro – emag stau okeiutz, evomag asa si asa, koyos si pc garage sunt de tot rasul. Revin la somn.
  • primul Black Friday in Romania = Fail (BlackFâs #blackfas)
  • nu pot sa cred…atat?!
  • hai Radu, pacat de efortul tau, dar 10% e o gluma proasta mai degraba si in nici un caz BF…
  • koyos.ro au reduceri pe masura numelui… mai bine nu le mai faceau… nu fac decat sa enerveze lumea…
  • evomag are reduceri numai la rebuturi… mi se par scumpe cu tot cu reduceri…
  • Din ce am prins, sunt dezamagit. Cel putin la telefoane, reduceri de 20-30 lei…
  • Varza pcgarage, ma rog la cum arata site-ul ala nici nu ma asteptam la altceva.
  • Eu am intrat pe Emag pe la 5:00 si sincer de mult nu m-a mai enervat ceva asa de tare…
  • Am intrat sa vad reducerile b. f. la ora 7 dimineata . Au afisat produse care nu s-au vandut probabil de 1-2 ani, pe care nu lea vrut nimeni. Nu ati pierdut nimic!
  • numai profesionisti in tara asta, eu unul nu o sa cumpar ever de la aia.

Ce ati citit in bullet-urile de mai sus vine de pe Facebook si de la comentatorii lui Radu, Razvan si Cristi.

Bai, mama voastra de hateri, comentati ca sunt serverele jos. Fara nicio legatura cu faptul ca ati dat buluc la pomeni. Comentati ca ofertele sunt proaste, ca va iau ochii cu 20-30 de lei. Normal, vroiati totul moca si cu livrare contra cost acasa. Adica sa va si plateasca sa primiti pachetul. Ati intrat toti la gramada, ca sa aveti de ce stramba din nasul vostru fin la reducerile alea de rahat. Ca 20-30 de lei sunt prea putini pentru valoarea voastra si ca sunteti prea bogati pentru asa ceva. Dar e OK, nu e nimic de comentat ca ati facut noapte alba la vanat de pomeni.

Da, ca o concesie, se putea lucra mai bine la capitolul servere si listat oferte. Dar, poate ca te gandesti un pic daca merita o investitie in plus pentru un val care maine nu mai intra la tine si pentru capitalul de ura pe care l-ai colectat in campania asta de reduceri.

Probabil ca ar fi fost mai bine pentru toata lumea daca valul de reduceri IT din Black Friday nu venea dupa valul de reduceri de IQ din Black Thursday, unde se pare ca fiecare a prins cate o oferta de doua cifre.


Actions

Information

23 responses

25 11 2011
sdeT

despre ce vorbim?
retail online USA $299.99 HD HERO2:Outdoor Edition
retail evomag RO 1430lei ~
ar mai trebui sa ai in vedere urmatroarele
-daca aduci pe canalul oficial pretul e cum mult sub cel de revanzare
-profitul net nu scade sub 100%
-costurile cu un online sunt mici raportat la volum si costuri operare
-salariile sclavilor din piata muncii in discutie sunt la nivelul din #filipine
-inteleg ca nimeni nu face munca patriotica in business, dar la noi japca comerciantilor nu are margini

ar mai fi multe de scris, insa nu esti singurul care intr-un fel sau altul papa de la comercianti sau trage pe langa A-listeri, doar, doar îi creste cota.

”Bai, mama voastra de hateri, comentati ca sunt serverele jos. Fara nicio legatura cu faptul ca ati dat buluc la pomeni. Comentati ca ofertele sunt proaste, ca va iau ochii cu 20-30 de lei. Normal, vroiati totul moca si cu livrare contra cost acasa. Adica sa va si plateasca sa primiti pachetul. Ati intrat toti la gramada, ca sa aveti de ce stramba din nasul vostru fin la reducerile alea de rahat. Ca 20-30 de lei sunt prea putini pentru valoarea voastra si ca sunteti prea bogati pentru asa ceva. Dar e OK, nu e nimic de comentat ca ati facut noapte alba la vanat de pomeni.

Da, ca o concesie, se putea lucra mai bine la capitolul servere si listat oferte. Dar, poate ca te gandesti un pic daca merita o investitie in plus pentru un val care maine nu mai intra la tine si pentru capitalul de ura pe care l-ai colectat in campania asta de reduceri.

Probabil ca ar fi fost mai bine pentru toata lumea daca valul de reduceri IT din Black Friday nu venea dupa valul de reduceri de IQ din Black Thursday, unde se pare ca fiecare a prins cate o oferta de doua cifre”

atitudinea asta nu te face nicium mai inteligent sau cotat, din contra te plasezaa undeva pe la submediocru
succes in viata, ai nevoie!

25 11 2011
D.S.

Prietene, in momentul in care te folosesti de un titlu atat de puternic precum “Black Friday” pentru a iti promova o actiune pe site, ai si anumite obligatii. Normal ca lumea s-a ‘nervat. Se astepta la un adevarat BLACK FRIDAY. Nu la niste reduceri aiurea-n barca. Daca ar fi pus un titlu decent, un “vineri avem reduceri la unele produse”, nu s-ar fi isterizat nimeni.

Daca iese Bula in oras si striga in gura mare “maine dau gratis produse Apple”, iar a doua zi imparte produse IoToMping, asta nu-i da dreptul sa comenteze cand lumea il ia la p**a., desi le da gratis.

25 11 2011
sdeT

nu am spus ”pro” nicio secunda fata de felul cum s-a desfasurat #failfridayro, din contra #fail este pentru enduseri, comerciantii care este si-au umflat conturile si putin le pasa ca le-au picat serverele & co. mai mult nici nu puteau, cat sunt ”ei de mari” sunt inca mici, si romania nu prea conteaza pe harta vamzarilor pentru marii producatori, in mod direct.

iti dau un pont, istyle cotroceni, premium reseller Apple in Ro are la vanzare iPhone 4S de la Vodafone, mai mare rusinea!

25 11 2011
silverwolf

@sdeT – Trecand peste atacurile directe, pentru care la a doua abatere iti iei zborul de aici, cu tot cu adresa fake, ma simt dator sa nu te las in bezna.
Tu vrei un HD Hero 2, lansat alaltaieri (da, sunt ironic) la reducere in Romania azi si ai pretentia ca intelegi ceva din comertul online? Tocmai faptul ca e un produs greu de adus local ii si tine pretul sus, ca daca il gaseai in orice altex la trei lei nici nu il mai dadeai exemplu in discutia asta.
Daca aduci marfa pe canale oficiale, pretul e absolut normal sa fie sub cel de revanzare, altfel e dumping. Ai n legi care iti spun ce e asta. Tu bagi in aceeasi propozitie evomag si canalele oficiale, ceea ce imi arata ca nu ai idee despre ce vorbesti. Cauta si tu mai multe despre comertul cu portbagajul si te prinzi. Daca ziceai alt magazin, poate ar fi tinut.
‘Profitul net nu scade sub 100%’. Vezi ce inseamna profitul net si cum se calculeaza. Ala nu e procent, e valoare absoluta. Marja de profit pe produs (net e cu totul alta mancare de peste) e procent. Ca sa fie la 100%, simplificand maxim calculele, ar trebui sa ai un venit de doua ori mai mari decat cheltuielile. Adica, presupunand (prin absurd) ca ai ZERO cheltuieli de transport din state pana aici si niciun fel de cheltuieli de distributie si mentenanta (caz inexistent), inseamna ca, in exemplul tau, 1430 lei = 2 x 299,9 dolari = 1974,9 lei la cursul zilei, la BNR. La bancile comerciale o sa iti dea o diferenta si mai mare. Matematica elementara nu este prietena tuturor, stiu🙂
De ce este japca faptul ca ai un produs redus, fie el si cu 1%, fata de ieri? Asta nu inteleg. Nu iti place, nu mananci. E atat de simplu! Nu te obliga nimeni sa stai pe magazinele online si nu te retine nimeni sa cauti alte solutii.
Ar mai fi multe de spus si, cata vreme pastrezi un ton civilizat, te ascult.

@D.S. – Reduci atat cat poti si cat te tine. Nu uita, e un business. Vad ca ajung in pozitia ingrata de a apara magazinele online, prin ce urmeaza sa spun, in timp ce scopul meu era sa trezesc macar doi bezmetici care se cred clienti.
Zi-mi si mie unde ai vazut pe cineva ca DA GRATIS ceva. Si, inca una, de ce crezi ca meriti sa iti dea cineva gratis? In ce utopie traiesti? Adu conceptul asta de Black Friday la realitatea de aici si reseteaza-ti asteptarile. Nu are nimeni puterea financiara si deal-urile individuale directe cu producatorii cat sa iti aduca reducerile din State. Nu iti place de aici, cumpara de acolo. E simplu.

25 11 2011
silverwolf

@sdeT – M-ai rupt cu exemplul ala cu iStyle. Cativa prieteni de pe aici cred ca zambesc. Nu stii nimic despre canale de distributie si contracte, nu?

25 11 2011
Dragos Bunea

Da, noi suntem aia rai! Am fost numai ce prin oras si am intrat in Flanco, astia au marit preturile si apoi le-au pus la reducere, ca ex.: laptop care peste tot in alte magazine nu depaseste 1500 RON ei aveau afisat pret vechi: 2.299 RON si pret nou (RE-DU-CE-RE): 1.899 RON si multe alte exemple care nu e nevoie sa le dau eu. Pei cum sa nu te enervezi, cum sa nu iti vina sa le zici ceva de dulce?
Ah, stai ca noi suntem romani si trebuie sa inghitim totul.
Ah, magaria celor de la eMAG dintre orele 5-6 AM cu preturile reduse de 2 ori la unele produse ca sa se incante romanul (nu spun ca nu suntem si noi avari si lacomi) unde frigiderul era 280 RON sau un laptop de la Compaq avea afisat pretul de 935 RON ca apoi cand le bagai in cos sa apara pretul normal cu reducere, adica 499 RON si respectiv 1.099 RON, de asta ce sa mai spunem? Ah, ca au spus ei ca a fost un bug, da, ca si cu acele preturi gresite, marketing impins la extrem.

25 11 2011
silverwolf

@Dragos Bunea – Da, ce spui tu e de toata jena si se intampla, cu preturile date sus si apoi un pic mai jos. Dar esti liber sa iei laptop-ul tau cu acei 1500 de lei de oriunde din alta parte. Piata libera. Desi nu iti prea recomand un laptop de 1500 de lei🙂
La partea a doua si ce a fost intre 5-6 (de ce erai treaz la ora aia?) zic asa: “Da, ca o concesie, se putea lucra mai bine la capitolul servere si listat oferte”.

25 11 2011
Dragos Bunea

Eram treaz pentru ca sunt roman, imi plac reducerile si oricum aveam in plan pentru luna decembrie ceva cumparaturi.

25 11 2011
sedT

@silwerwolf
1. grija cui ii spui sa/si ia zborul, nu-ti recomand sa mai gresesti
2. despre argumentele tale nu discut,sunt subtiri
3.tu existi online chiar si daca 100 te injura,daca ar fi altfel te-ai strofoca singurel
4.sunt satul de #blogatu miezul online-ului care se uda cand primeste un tel sa-l scoata din cutie
5.bloggin-ul romanesc este 0 in piata de profil,pentru asta exista .com

consider ca ti-am dat prea multa atentie pentru nivelul la care te prezinti.stai prin zona ca emag &co te premiaza cu un soricel

25 11 2011
silverwolf

@sedT – Amice, consumi banda degeaba🙂

25 11 2011
Jordan

Hai sa le luam pe rand.

1. Black Friday echivaleaza cu reduceri masive, in general la produse pe care oamenii le vor. Ca exemplu, la B&H PhotoVideo un Canon 5D Mark II + un obiectiv 70-200 f2.8 IS mark II erau, la pachet, cu 500 USD mai ieftin decat de obicei, adica peste 10%, la produse care nu sunt mereu in stoc, care se vand in draci fara nici o reclama etc. La produsele obisnuite? 50% reducere.

2. eMag, evomag si restul au spus ca va fi Black Friday in Romania. Nu au spus ‘Black Friday varianta Dambovita’. Au spus Valentine’s Day, nu Dragobete, da? Nu i-a fortat nimeni sa faca asa ceva – f64 n-a facut, nimeni nu-i injura.

3. Oamenii care ar vrea si ei reduceri, ca doar nu sunt mai prosti decat restul lumii, s-au trezit la ora anuntata si au constatat ca sunt niste reduceri de cacat si ca totul a fost un exercitiu de marketing pe spinarea lor, o incercare de a scapa de niste cacaturi vechi sau, dupa cum spunea Dragos, de a folosi creativ ideea de reduceri.

4. Furiosi ca au fost dusi cu zaharelul, ca li s-a promis marea cu sarea si au ajuns sa primeasca un rahatel pe bat, oamenii sunt nervosi si spun ca mai bine deloc decat asa.

5. Ideea ca vrei un laptop, astepti si il cumperi daca e cu 5 ron mai ieftin ca e afacere e o tampenie. Eu vreau un Canon 5D Mark II, dar il vreau la 1700 USD nu la 2200 USD. Cu alte cuvinte, il vreau conditionat. Daca prind o oferta de 1700 USD il iau, daca nu nu. Daca cineva vine maine si spune ‘mega reduceri la Canon’ si vad ca reducerea e 10 USD, normal ca-l iau la puma.

6. Concluzie: nimeni nu i-a obligat sa anunte Black Friday. Puteau face o actiune comuna gen ‘ miercurea neagra’ si nimeni nu avea aceleasi asteptari. Ce au facut ei e similar cacanarilor care imbuteliaza sirop de coacaze sub marca Coca Cola: profita de un brand pentru a crea niste asteptari si nu se ridica la inaltimea acelor asteptari.

7. Nu in ultimul rand, sa nu uitam ca mereu magazinele online au reduceri, si nimanui nu-i pasa. Black Friday e altceva, e o zi in care produsele se vand aproape de pretul de achizitie, si nu a fost cazul la noi.

25 11 2011
silverwolf

@ Jordan – Corect si cu argumente. Dar tine cont de doua chestii: Black Friday este ce spui tu ca este si ce vedem cu totii, de atatia ani, in State si in Europa ceva mai civilizata. Stim care sunt conditiile de piata aici. Si doi, tu nu esti in targetul produsului ala acum, pentru ca te intinzi mai mult decat te tine portmoneul in momentul asta. Tu nu trebuie sa te oftici ca nu il reduc astia pana cand ti-l poti permite, pentru ca nu toate produsele sunt pentru toti oamenii. Tu vei fi in targetul acelui Canon peste jumatate de an, cand apare o generatie mai noua si il inlocuieste, dandu-i si un reset la pret. Sau cand vei avea venituri mai mari.

Eu iti pun o intrebare. La sfarsitul zilei, indiferent de marketing-ul companiei sau inteligenta clientului, cand un magazin iti da ceva cu 3 lei mai putin, de ce injuri? Si tine cont, ianinte de a raspunde ca nu ii pasa nimanui, ca un retailer online doar ce a anuntat ca a epuizat stocul de produse la reducere. Deci sunt doua categorii: cei care injura si nu cumpara, si cei care cumpara si se bucura de ce au luat🙂

25 11 2011
zetu

Pe bune, ce vina are gigel care s-a trezit in mail c-un newsletter de la pcgarage in care-l anunta cu mare tam-tam ca de vineri noaptea de la 12 o sa aiba parte de mari reduceri, chiar si de, atentie!! 3.000 de lei? Ce vina a avut c-a intrat acolo la 12 fix, tentat fiind de mail ca sa constate ca de fapt magazinul are reduceri de ~25 de lei la produse de 1.500. Ai dreptate, nu e de vina magazinul, si-n speta pcgarage c-a supt pula mintind grav, nu, e de vina gigel care a fost de buna credinta si-a venit la 12 sa se uite pe preturi.

Nu-i pasa nimanui de politica de marketing si de castigul magazinelor. Le-a rugat cineva sa anunte cu tam-tam super-mega-reduceri? Nu. Au dau buzna clientii peste magazine cerandu-le promotii de Black Friday? Nu, magazinele au dat buzna-n mailurile clientilor invitandu-i la cumparaturi de produse la super-mega-reduceri. Iar tot ceea ce spui tu mai sus, vizavi de faptul ca magazinele nu-si permit sa ofere reduceri e invalidat de Emag. Emag care au avut cele mai mari reducei (pana la 2.000 ron la o plasma Panasonic) si care pana-n ora 13 se laudau cu vanzari de 4 milioane de euro.
Daca tu ca magazin stii ca nu poti sa oferi reduceri substantiale, nu le anunti, stai pe curul tau. Iar daca o faci, si-n loc de cum promiteai, ajungi sa ai reduceri nesemnificative asuma-ti riscul de a iti lua multe puli in cur, asa cum si meriti de altfel.

25 11 2011
silverwolf

@zetu – Zi-mi asa. Cate reclame vezi in fiecare zi pe drumul spre munca? Cate reclame vezi la TV, auzi la radio si gasesti in online? Te simti obligat sa cumperi cate ceva de fiecare data cand le vezi? E pur discernamant din partea ta, ca potential client, ce si de la cine cumperi🙂
Au anuntat reduceri de 3000 de lei si nu le-au avut la absolut niciun produs? Sigur-sigur? Daca da, atunci e urat si de acord, si-o merita.
Au anuntat reduceri de 5 lei si te-ai suparat? Problema ta. Cata vreme pretul ala e realmente mai mic decat ieri, cu siguranta au toti de castigat. Magazinul vinde – cu o marja un pic mai mica de profit – iar userul cumpara cu un pic mai putin decat era dispus sa dea. S-a vazut chiar in exemplul dat de tine.

Hai sa facem un exercitiu:
1. Ce produs ai fi vrut sa cumperi azi?
2. La ce pret l-ai gasit?
3. La ce pret ti-ai fi permis, realmente, sa il cumperi?

25 11 2011
zetu

Hai s-o luam altfel. Vrei sa facem o comparatie intre Emag si PcGarage? Amandoua au avut Black Friday, amandoua au avut reduceri, Primii au avut la cateva zeci de produse promotii de 20-30-40-50 chiar si 60%, si la restu produselor 10%. Pana la ora 13 aveau 4 milioane de euro vanzari. PcGarage a avut ceva reduceri de 5, maxim 10%. Vezi pe undeva vreun anunt cu cat au vandut? Ma’ndoiesc. Lumea a fost cea mai dezamagita de PcGarage si Koyos. Care nu numai ca au avut reduceri de cacat, dar nici oferta n-a fost indeajuns de bine structurata. In fine. Pana la urma cei ce au oferit cele mai mari reduceri au avut si cele mai mari vanzari. Tu ce zici acum, Emag cu 4 milioane de euro vanzari, or fi pe plus or pe minus?

E irelevant ce-am vrut eu sa-mi cumpar, daca am gasit si cumparat. E vorba strict de-un pricipiu, fair play-ul de cel care-ti face afacerea sa mearga, si anume clientul. Iar dupa gafa asta PcGarage sunt absolut convins ca vor avea de suferit, iar Emag-ul care a oferit niste reduceri exact asa cum a promis, nu doar ca a vandut de 4 milioane de euro pana’n ora 13, dar cred ca a castigat pe langa notorietate si-o groaza de viitori clienti.

25 11 2011
silverwolf

Bun, da fii atent. Pune o cautare pe zelist dupa eMag si vezi cate (sute) de comentarii cu hate si-au luat si ei, de care spui si tu ca s-au descurcat cel mai bine.

Revin la ideea mea principala: De ce injuri un magazin care, una peste alta, iti vinde ceva mai ieftin decat ieri?
Ca nu s-au trezit angajatii dimineata ci ‘doar’ la 06.00
Ca nu recud ‘decat’ cu 10%
Ca dau doar ce nu se cumpara

Facts: ceva e azi mai ieftin decat ieri cu 5 lei
Consecinta: sa-mi bag *** si sa-i *** in *** de nenorociti, asta e reducere?

Nu se leaga, nu?🙂

25 11 2011
zetu

E extrem de amuzant cum admiti ca e normal ca o reclama sa fie mincinoasa, dar e anormal ca si clientul sa-l injure pe cel cu reclama mincioasa. Ai dreptate, ai o logica de fier. Nu condamnabil cel ce-nseala, e condamnabil cel ce e indeajuns de naiv sa cada in plasa. Bine, pa.

25 11 2011
silverwolf

Nu, extrem de amuzant este cand eu te intreb ce vroiai sa cumperi si cat ti-ai fi permis sa dai pe produsul ala, si tu ma plimbi in teorie si fair-play. Fii ti afir si zi asa: vreau sa imi cumpar ceva ce nu imi permit, am sperat ca il reduc pana la nivelul veniturilor mele, nu au facut-o si imi musc buzele de nervi.

25 11 2011
zetu

Un ultim comentariu pentru ca discutia e absolut penibila.
Emag-ul n-are cum sa-si multumeasca absolut toti clientii. Dar faptul ca au avut vanzari de 4 milioane in cateva ore spune mult mai multe decat spun niste tweeturi. Multi le-au umplut frigiderul de carne celor de la emag din cauza ca site-ul le-a fost inutilizabil pret de aproape o ora. Poate si eu ii injuram, daca dupa ce-am dat comanda, nu verificam daca-mi apare in istoricul de comenzi. Se pare ca au avut un bug. Dar am fost pe faza, am dat-o din nou, am verificat, era acolo, si mi-am vazut d’ale mele. DIn pacate multi s-au trezit ca dupa ce-au finalizat comanda ea nu mai exista nicaieri, pierzanduse-n eter. Deci au fost neajunsuri. Cel mai mare fiind cel legat de site. Dupa ce s-au laudat ca s-au pregatit si ca n-or sa fie probleme, site-ul a mers cu orele-n hopuri. Inca o data, lumea i-a taxat atat de tare fix pentru ca s-au laudat ca au rezolvat problema. Pana la urma ca si client iti permiti sa fii nemultumit de niste servicii, fie ele reduse sau nu? Poti sa ai pretentia unui site navigabil? Poti sa ai pretentia ca atunci cand finalizezi o comanda sa nu fii nevoit sa verifici daca ea apare la istoric sau tre’ s-o dai din nou? Cred ca poti. Ei bine, astea-s cateva motive pentru care emag-ul si-a luat puli in cur. Dar una peste alta emag-ul a rulat fin fix din prisma preturilor practicate azi. Si rezultatul se vede, 4 milioane de euro.

25 11 2011
zetu

Ok, hai s-o lamurim si pe asta. Intamplarea face ca in perioada asta ai mei sa-si schimbe masina de spalat. Ca atare eram in cautari. Crede-ma, imi permiteam sa dau 1.200-1.400 pe una noua, sau poate chiar mai mult. Dar daca s-a ivit ocazia s-o iau la 800 de lei, ar fi trebuit sa nu profit?

25 11 2011
silverwolf

Bun. Uite, imi place ca revenim la normal. Te obliga cineva sa o cumperi azi, de asa-zisa Black Friday? De la un magazin online care nu ti-a dat cel mai bun pret? Nu.

Ai vazut ca nu o iei azi cu 800. Te duci maine intr-un magazin sa o iei cu 1200-1400? Poate. Gandeste-te, totusi, ca ai fi vrut o reducere de 33-43%. Mare, daca ma intrebi pe mine.

Multi au zis ca azi il apuca pe Dumnezeu de picior si iau cu salariul de o luna cat nu si-ar permite un an. Nu e chiar asa. Un business e un business pana la urma. Sunt de acord cu ce spui tu la capitolul proces de comenzi. Am zis asta in penultimul paragraf. Daca citesti inca o data ce am spus, vezi cu cine am o problema. Cu astia pentru care o reducere nu e niciodata de ajuns.

25 11 2011
Jordan

@silverwolf – re observatia ta la comentariul meu, cam asta fac reducerile, aduc produse care erau out of reach within reach. Si da, daca vad cuvinte gen ‘reduceri mari’ ‘Black Friday’ ‘pana la 60%’ si asa, ma enervez cand vad ca marea majoritate (adica vreo 85%) sunt reduceri de pana la 10%. Nu eu i-am pus sa anunte…

Daca vad o reclama mincinoasa la un telefon si-mi cumpar telefonul si e de kkt il injur pe producator. Daca vad o reclama mincinoasa la perioada de reduceri, intru pe site si reducerile nu sunt, il injur pe comerciant. Simplu.

29 11 2011
Scurtissime (54) | Diverse | Robintel

[…] Sursa via Zoso […]

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s




%d bloggers like this: