SOCANT: Am fost recenzat rapid, politicos si profesionist

26 10 2011

Am avut nevoie de doua zile pentru a ma dezmetici si a prinde curajul sa va povestesc un lucru halucinant care mi s-a intamplat luni seara. Doamnelor, domnilor, a trecut recensamantul pe la mine, ca sa spun asa. Citisem tot felul de postari si vazusem en stiri despre cat de rau, lung, grotesc si prost este procesul asta de numarat oile oamenii care mai sunt prin Romania. Ma pregatisem pentru o experienta traumatizanta, imi ranforsasem usile si ferestrele, purtam o vesta anti-glont in casa si imi incuiasem CNP-ul cu 13 lacate, cand a venit momentul fatidic.

Si am deschis usa. O doamna pe la 55-60 de ani, intr-un palton crem, cu o geanta de umar si un ecuson mi-a zambit si mi-a dat buna seara. Stiam deja de prin online ca urmeaza ceva crunt, asa ca nu m-am lasat descumpanit de ceea ce vad, stiind ca este o pura distorsionare a simturilor, menita sa ma faca sa cobor garda. Am facut doi pasi in spate, convins ca doamna urma sa imi dea doua picioare scurte peste fata si un croseu la ficat. Doar asta am auzit ca fac recenzorii.

Am invitat-o in casa, i-am oferit un loc si am calculat, inainte de a ma aseza si eu, distanta la care eram in siguranta, in afara razei pumnilor, picioarelor si mai ales hartiilor temutei doamne de cam 48 de kilograme. Doar nu era sa uit modurile atroce in care am invatat ca poti fi ranit de o coala de hartie. Moartea prin taieturi repetate cu un formular A4 nu era pe lista mea de prioritati.

Ce a urmat? Patru (4!!!) minute intregi in care mi-am dat detalii intime, cum ar fi numele, care apare oricum la intrarea in bloc, adresa, pe care nu avea cum sa o ghiceasca – mai ales fiind la mine in casa -, studiile – care nu fusesera niciodata stiute, de-a lungul timpului, nici de profesori, nici de facultatea de stat absolvita, nici de colegi, nici de angajatori si nici de site-urile de recrutare si – ah! – CNP-ul. Nu stiu ce a fost in mintea mea sa ofer administratiei publice care m-a trecut in evidenta populatiei, prin alocarea unui CNP, informatii sensibile despre  fix acelasi CNP.

Unde bat? Ca intotdeauna, rarissimele exceptii negative au parte de cea mai mare acoperire. Da, sunt cazuri nefericite, dar filtrele judecatii ar trebui sa le trateze fix drept ceea ce sunt. Exceptii. Eu unul am tot respectul pentru doamna care a fost foarte atenta, politicoasa si rapida in ceea ce a facut. Ba chiar mi se pare ca purta cu o oarecare teama stigmatul de recenzor, scuzandu-se si disculpandu-se mai mult decat este cazul, pentru faptul ca munceste. A, si mai am ceva de admirat. Rabdarea si taria de a mai zambi, dupa ce a recenzat o anumita familie de sase persoane din blocul meu.


Actions

Information

Leave a Reply

