Al doilea deces al zilei: Salonul Auto Bucuresti

6 10 2011

Tot mi-am facut mana mai jos cu un necrolog. De ce sa nu mai scriu unul, fie el si pentru un eveniment care la un moment dat chiar a insemnat ceva?

La a doua editie a Salonului Auto Bucuresti (SAB) – cativa ani inainte de a primi un I de la international dar, ironic, cu fix aceeasi denumire data de retrogradarea la statut de adunare locala de anul acesta – tin minte ca eram un copil in al noualea cer, pierdut, cu cel mai bun prieten al vremii, intr-un paradis al masinilor pe care le recunosteam din surprizele Turbo. Daca nu ma insel, expozitia se tinea la Romexpo, inainte de mutarea (cu pauze) la Baneasa. 

Stiu si acum un Daewoo Racer rosu, hatchback, practic nimic altceva decat un Opel Kadett ceva mai coafat, si cum urma sa il recunosc ani mai tarziu pe strazile patriei, cu numele de Cielo. Imi amintesc din acea vreme cum zambeam la primul Renault Twingo si mai tin minte ca biletul de intrare a costat enorm de mult, pentru perceptia mea de la vremea respectiva.

Cu una sau doua exceptii, am vazut de atunci toate saloanele auto, care an de an reuseau totusi sa aduca ceva mai mult decat se vedea in parcarea de la intrare, indiferent de amplasament. Stiu si cand Tiriac a decis ca nu mai merita sa participe, tragand primele semne de intrebare asupra evenimentului.

Am auzit azi, din click in click, noroc cu niste semi-related Facebook Ads, ca editia de anul asta a SAB a inceput inca de ieri. De alaltaieri, chiar, daca tinem cont de traditia de a tine o zi a presei si a invitatilor speciali, inainte de deschiderea catre publicul larg. Acum nu stiu ce sa zic, ori am iesit eu in target, dupa ani de absenta completa a salonului din viata Capitalei, ori pur si simplu avem o editie low-cost, de austeritate, facuta ca sa bifam inca un an de existenta. 

Din ce vad aici, e cam trist. Masini de serie, deja puse in vanzare la dealerii din tara, si un bilet de acces de 20 de lei, ce include mancare sau bautura de 5 lei. Zambesc amar. 

 


Actions

Information

Leave a Reply

