Bucurestiul respecta biciclistii

12 04 2011

Fix atat cat merita biciclistii sa fie respectati. M-am saturat de baieteii care plang in orice revista care are doua pagini libere si nu are cu ce sa le umple. Ca soferii sunt rai. Ca nu sunt civilizati. Ca nu exista cultura ciclismului. Am mai scris despre asta, dar intre timp am mai facut cativa kilometri buni pe bicicleta si am mai citit cateva mii de semne de ineptii online si print.

Bineinteles, voi avea grija sa nu supar maimutele de data trecuta, ca nu se stie niciodata cand ma prinde vreunul in masina si da cu bicicleta peste mine.

Bai prieteni – scuzati apelativul bai, dar asa a curs fraza – orice om te trateaza in trafic cum meriti. Incerc sa pedalez in Bucurestiul asta cat se poate de mult pe strada si evit din principiu trotuarele. Alea sunt pentru pietoni, iar strada este pentru masini, motoare si biciclete. Nu am fost calcat, batut, scuipat, injurat sau busculat. Pentru ca stiu regulile de circulatie, stiu pana unde pot sa le intind si stiu cat ma tin picioarele si rotile.

Drept urmare, din punctul meu de vedere, cata vreme respect soferii langa care pedalez, nu am absolut nicio problema in a primi inapoi acelasi respect. Manifestat nu doar o data prin prudenta din partea lor, prioritate acordata mie, saluturi si multumiri, dupa caz.

O singura mentiune, insa. Cand esti un hipster de 35 de ani si mergi pe un Pegas obosit sau cand iti iei cacatul pliabil de Brompton intre picioare si faci pe dracu in patru sa incurci si pietonii si soferii, cu maximul de 5 km/h pe care il poti atinge si minimul de indemanare de care dispui, atunci meriti toate flegmele, injuraturile si calcatul inainte-inapoi-inainte-inapoi pe care ti-l poate trage orice Matiz mai vanjos.

Hai sa discernem un pic. Poti sa pedalezi coerent, stii ce-i ala un semafor si ai auzit de prioritatea de dreapta? Treci la exercitiu pe strada si lasa vaitatul. Nu esti in stare? Ramai la tablaria penala pe care o inchiriezi in parcuri, plimba-te stramb pe alee, omoara copiii care se joaca in jurul tau si apoi plangi ca nu esti respectat.

A, sa nu uit, bai, spuneti-mi si mie cum e cu pedalatul ala la ora 2 noaptea si cu aplauzele admirative primite de la politisti. Va rog, mai spuneti-mi, imi plac mult glumele!

Actions

Information

Leave a Reply

