Shit si fuck*

17 02 2011

Pic si Poc, Lolek si Bolek, Fred si Barney, Pif si Hercule, ying si yang, Balanel si Miaunel. Ce urmeaza, absolut natural? Shit si fuck.

Incet-incet, cele doua cuvinte urca in clasamentul celor mai uzitate expresii in romana noastra, cu a carei francofonie ne mandrim. Sau cel putin asa am fost invatati ca este corect – sa ne mandrim. Atat shit cat si fuck sunt rostite cu un zambet natural de orice roman, indiferent ca are zece luni si l-a auzit pe tata zicand fuck, indiferent ca are 19 ani si nu stie tabla inmultirii si indiferent ca este un blazat de 50 de ani cautand aprobarea tinerelor de 35.

De ce as face eu exceptie? Doar ieri de dimineata am intrat cu ochii carpiti de somn in metrou si am incercat sa scot telefonul din buzunar. L-am scapat de la impresionanta inaltime de la care il poate scapa un om de 1.84 (+/-1cm). Pana sa cada, sa incerc zadarnic sa il prind si sa se opreasca fix pe marginea usii, am apucat sa zic de trei ori ‘fuck’.

Si aici, dragii mosului, este secretul. Shit si fuck sunt extra-scurte. O silaba. Pac-pac, shit si fuck. Nici nu apuci sa te gandesti ca iti va scapa o injuratura printre dinti, ca deja i-ai dat drumul lui fuck. Iar aici vine lipsa de competitivitate a injuraturilor neaose, total inadaptate la statutul de interjectie. Pai hai sa facem un test comparativ. Ra-hat – doua silabe. Mor-tii… – minim doua silabe. Ba-ga-mi-as – trei silabe si dezavantajul a doua cratime (definitia cratimei pentru cei nascuti dupa Revolutie) (cateva cuvinte despre Revolutie, pentru cei nascuti dupa ’95).

Ma astept ca urmatoarea editie a dictionarului de neologisme sa includa ambele cuvinte. Ca interjectii. Ortografiate romaneste: şit si fac. Pentru ca suntem toti niste inteligenti si pe zi ce trece ne desteptam si mai mult ca natie.

*Steluta

Ramaneti aproape. Urmeaza un articol cu mii de minute incluse.

Actions

Information

3 responses

17 02 2011
Emilian

“Fuck” il folosesc si eu tot timpul, dar “shit” mi se pare de gagica. Ia gandeste-te cum vorbesc ele: “Shit fata, sa vezi ce mi s-a intamplat”.

And now back to me (vezi reclama): “fuuuuuuuck, this is Sparta!”.

Pe de alta parte, eu uzitez destul de des “morti ma-tii” cand personalizez si “mortii ma-sii” cand sunt politicos sau impersonal.

17 02 2011
silverwolf

Asa esti tu politicos? 🙂

17 02 2011
Emilian

In anumite contexte. Spre exemplu, daca-mi trag un ciocan peste degete si de fata mai este cineva, nu zic “mortii ma-tii!” ci “mortii ma-sii!”. Asta se numeste politete.

Leave a Reply

