Nu imi plac grasii

4 02 2011

Mai mult, mi se par gretosi. (Aproape) Nimic nu repugna mai mult decat o burta flasca atarnand de sub un tricou, sau un fund urias, care se revarsa in suvoaie de celulita. Nu imi place sa ii vad tarandu-se, mereu transpirati, mereu obositi, mereu abia tragandu-si respiratia. Inteleg. E greu pentru bietii plamani. Dar atat. Ma gandesc numai la picioarele alea care de la genunchi in sus nu s-au despartit de ani de zile, care se freaca non-stop, la fiecare pas. Deja simt cum ma trec fiori de sila.

Nu este un text discriminatoriu. Nu este instigare. Nu este intoleranta. Nu ma port urat cu ei si nu spun sub nicio forma ca nu pot fi oameni foarte frumosi inauntru (ok, unii din ei arata de parca ar fi mai multi oameni frumosi inauntru, intelegeti voi). Pur si simplu nu imi place sa ii vad. O fantezie de-a mea ar cuprinde probabil si o lume controlata de politia vizualului.

Problema mea nu e cu plinutele sau plinutii. Ei sunt fie in faza post, fie in faza pre-obezitate. Problema mea e cu obezii. Cu cat masa corporala este mai mare, cu atat creste, proportional, repulsia. Mai e ceva. Nu am incredere in grasi. Cum pot avea incredere intr-un om care nu are nici macar vointa de a lupta pentru un corp normal? Cu riscul de a spune un imens truism, toata viata traiesti in corpul tau. Cand iesi pe usa si vezi ca iti mai trebuie inca trei oglinzi ca sa te cuprinzi cu o privire, nu iti pui o problema?

Poate ca nu, pentru ca societatea e invatata sa coboare standardele. Nu, nu mai sunt grasi si obezi. Sunt persoane supraponderale. Sunt probleme de greutate. Sunt deja un fel de minoritate tolerata, de care nu este politically corect sa te iei. Ba da! De ce? Pentru ca tine de calitatea omului. Am zis-o un pic mai sus. Nu inseamna ca omul din fiecare obez este mai putin om decat restul normalilor.

Am interactionat cu o persoana care se incadra usor la statutul de obez. Nu am vazut persoana respectiva timp de trei luni. La urmatoarea aparitie am avut un soc. Pozitiv. Trei luni de lupta, de regim, de interventii chirurgicale, au transformat un obez in nu doar un om normal, ci chiar intr-un om frumos. Mai vesel. Incantat de noul corp in care zburda.

Cata vreme un gras poate sa redevina normal, nu va avea decat antipatia mea pentru ca nu incearca.


Actions

Information

2 responses

11 03 2011
Xael

Si eu sunt de aceeasi parere … in fine in categoria oamenilor grasi ii includ doar pe cei ce s-au ingrasat din nesimtire adica au crapat in ei pana li s-a parut gaina gasca + sedentarismul de ar face pana si un porc sa ii fie rusine.

Cei care sunt grasi datorita unor probleme endocrine sau dereglari etc … aia sunt un caz patologic de aia nu vorbesc.

Eu am 24 de ani… am fost gras in liceu … in clasa a 9-a si a 10-a ajunsesem la 117 kg .. pentru ca bagam in mine ca spartul, nu mai vb ca mama era disperata din cauza ca eram umflat si mai ziceam si “Sunt gras si fericit” asa ca realizezi socul pentru ea … tin sa mentionez ca am 1.80 m deci se vedeau suncile … plm se lasa parchetul cu mine la scoala …deci era jale.
Si am slabit intr-o luna (nu a fost usor prima saptamana) prin alergari in principal, inot, baschet etc..

Ce vreau sa spun de fapt este ca orice gras poate slabi … culmea la mine a functionat faptul ca faceau unii colegi misto de mine ca eram cat 10 … bineanteles atunci ma suparam dar acum cand ma uit in urma sincer cam asa era … cum naiba sa te porti frumos cu un indolent care nu poate avea grija de el si mai ales la cum ai zis si tu …cum sa ai incredere in el?

In caz ca mai citeste cineva articolul … nu am slabit la sala … mie mi se pare o prostie sa dai 50 – 70 RON (sau mai mult) si sa astepti la rand sa se dea ala de pe aparat si dupa aia sa te asezi peste transpiratia lui… nu frate..am slabit acasa cu alergari pe loc si fitness, am facut inot pt vreo 2 saptamani, si am jucat baschet … intr-o luna am ajuns de la 117 kg la 83 kg si intr-un mod foarte sanatos.

Parerea mea e ca lumea poate sa uite faptul ca daca bea ceai de slabit, ia pastile etc va slabi doar lenevind … nu… le iei pe alea dar FA SI SPORT …altfel …daca printr-o minune slabesti cat ai vrut o sa vezi cum atarna pielea si o sa iti doresti sa fii din nou gras ca sa nu arati ca o umbrela.

Ce am scris mai devreme este ca sa anuleze orice parere a vreunui hater umflat care mi-ar reprosa ceva de genu “a ca tu nu intelegi …etc” sau alta scuza cautata de el ca sa nu slabeasca si sa faca troll-ing pe la comm-uri. Stiu foarte bine ce inseamna sa fii gras, sa rada lumea de tine … stiu perfect cum e sa mananci cantitativ …

Ca experienta proprie… la metrou mai dau de grasi .. nu am mai mers cu RATB de vreo 4 ani (am si uitat cum e) ..merg doar cu metroul … la metrou hai …e mai lejer ca nu prea incap astia prin filtrul ala unde trebuie sa bagi cartela… dar cand mergeam cu RATB-ul … valeeeu … era full de ei… parca ar fi fost o ferma unde ii crestea si dupa aia ii imprastia prin bucuresti si mai ridica vreunu / vreuna manuta gingasa de 50 kg si venea un danf de nu stiam de ce mi se ducea vederea.

Cam atat am avut de spus .. ideea e FACETI SPORT CA NU MURITI.

9 04 2011
georgiana

Tocmai oamenilor care gandesc asa multe persoane care au probleme cu grutatea ajung sa fie respinsin de membrii nsocietatii,astfel ei devenind inchisi si foarte retrasi si chiar daca la un moment dat isi recapata formele mult visate ei se reintegreaza foarte greu sau deloc….Sunt multe persoane ‘grase’ dar care au un suflet minunat….Si eu am fost candva grasa multulesc Lui Dumnezeu akm am o greutate normala dar in timpul acela eram o umbra pt toti…Georgiana 17 ani

Leave a Reply

