Romani de bine: Ionut Predescu

25 11 2010

Suntem prea ocupati sa vedem partile proaste ale Romaniei incat uitam sa vedem ca exista multi romani care au talent. Nu, nu talent la modul stat in cap si batut din palme, ca la o franciza de show TV ce patrunde acum si pe micile noastre ecrane. Talent pozitiv, creator, care poate face diferenta. Am de gand sa fac rubrica asta ceva permanent si, fara a avea pretentia ca ii descopar, sa aduc putin mai in fata romanii care fac ceva si poate ca nu beneficiaza de cata popularitate ar trebui.

Acum, ca am explicat prima parte a titlului, cine este Ionut Predescu? Haideti sa va pun mai intai o alta intrebare. Ce parere aveti de bicicleta de mai jos?

 

Nu stiu de voi, dar eu am gasit-o pe o pagina care prezenta ceva de genul 20 extraordinary bike designs. Alaturi de numele Ionut Predescu. Numele proiectului? WireBike. Vedeti bine ca sunt cateva tuburi lipsa din cadrul clasic al unei biciclete, si mai multe cabluri care revolutioneaza mecanica miscarii. Mi-a placut si din aproape in aproape am dat de un contact, iar Ionut a fost dispus sa imi raspunda la cateva intrebari.

V-ar placea sa vedeti bicicleta din imagine pe strazi, poate si in Bucurestiul nostru aglomerat? “Sansele sa vedem WireBike pe piata sunt destul de reale: daca timpul ma ajuta (si investitorii) spre sfarsitul 2011”, spune Ionut.

Proiectul, de la zero pana la forma pe care o vedeti in imagine, i-a luat cateva zile.

“Ideea mi-a venit in timpul facultatii (Universitatea de Vest Timisoara) prin primii ani, dar am tot amanat sa o transpun in 3D pana in timpul masterului. Am fost inspirat de structurile arhitecturale, poduri suspendate, Bucky Fuller si chiar de roata de bicicleta. Pana la urma insasi roata de bicicleta e construita pe acelasi principiu. O multitudine de structuri naturale, de asemenea, folosesc principiul integritatii tensionale pentru a se sustine sau a functiona, una dintre ele fiind sistemul musculo-scheletal”, spune Ionut.

Alte proiecte pentru Ionut? “Momentan am proiecte in curs pe care nu pot sa le dezvalui, pentru ca nu au intrat in productie”. Deci se poate, avem un contract, o clauza de confidentialitate si implicit o oferta.

Aici puteti vedea si alte desene ale lui Ionut Predescu, aceasta fiind si sursa imaginii de mai sus. Sa ii uram succes si sa ii vedem proiectele puse in aplicare.

Intre timp, incep cautarea pentru episodul 2 din Romani de bine. Sunt convins ca voi avea surprize placute si astept, de asemenea, si propunerile voastre.

 


Actions

Information

Leave a Reply

