Imi vreau netul inapoi

10 11 2010

M-am saturat de rahaturile de reclame comportamentale, targetate, optimizate si parafiltrate. Oricum nu am dat vreodata click pe un anunt sau banner aparut sub forma asta. Nu ma intereseaza ca roboteii Google cauta sa faca match intre ce scriu eu in mail-urile personale si ce cuvinte servesc publicitarii / publicitarilor. Nu ma intereseaza ca prietenului meu Georgica de pe Facebook ii place un videoclip cu Mariah Cary pe Youtube si nu imi doresc sa imi apara din cauza asta prima pagina de YouTube plina cu balena si alte clipuri ‘related’ cu balena. Vreau YouTube-ul ala curat si placut uscat, care nu a fost contaminat de gusturile geniale sau dubioase ale nimanui.

Ce sunt fortat sa fac ca sa am un interet fara impuritati?

Am redus la minim contactul cu Gmail si incerc conturi alternative de mail, mai mici, mai vechi, care s-au mentinut mai curate. Ma loghez din cand in cand pe Gmail sa vad ce e nou, dar nu il corelez cu niciun YouTube, Facebook sau alte ‘sugestii’. Nu am nevoie de sute de ‘Gigi’ de stocare.

Sar la fiecare logare pe YouTube peste etapa de ‘bring your friends’ sau ceva de genul, in care imi cere sa ma leg cu alte rahaturi. Si in general m-am obisnuit sa nu ma mai loghez deloc.

Rad la fiecare tentativa a Facebook de a imi face favorul de a ma cauta prin contul meu de Yahoo!. Nu m-am lovit la cap sa dau acces Facebook-ului si la contul de Yahoo! – una peste alta cat de cat curat, fata de altele.

Tot legat de Facebook, incerc o treaba care nu stiu in ce masura merge. In afara de a imi reduce la minim absolut detaliile profilului si de a bloca accesul la ele, sterg odata la cateva zile tot. Tot ce scriu, tot ce comentez. Aici ar fi util sa imi spuna cineva daca are relevanta ca sterg, sau se stocheaza oricum pe un server obscur tot ce am spus si se foloseste in continuare, in scop de ‘socializare si advertising’.

Sunt curios unde va duce toata imbarligatura asta de acces total intre orice retea la datele personale, cu sau fara reguli. Sunt relaxat oricum, ca tot frecusul recent dintre Facebook si Google nu pleaca de la problema de privacy a utilizatorilor, ci de la cine are acces mai mare la toate informatiile userilor.

Era atat de simplu cand il cautam pe Napoleon pe Google si Google imi livra hard facts, si nu ce crede acum Google ca este relevant pentru mine, din prisma relatiei prietenilor mei si a persoanelor din aceeasi zona geografica fata de Napoleon…


Actions

Information

Leave a Reply

