Pierdut echipa, o declar nula

11 08 2010

Acum doua-trei saptamani eram cu bicicleta prin Drumul Taberei si la fiecare terasa pe langa care treceam era o efervescenta cum nu a mai vazut de ceva timp acel cartier. Fiecare terasa cu televizor era plina. In fata fiecarei terase, palcuri de oameni opriti din cumparaturi, plimbare sau drum. Inghetati parca, stateau cu ochii tinta la televizoare. Juca Steaua cu U Cluj si parca o mufa invizibila prindea oamenii si ii tinea conectati. Era prima oara in ultimii doi-trei ani cand echipa asta suscita atat interes. Cand echipa asta avea din nou puterea sa te tina captiv, sa iti stoarca emotiile si sa te faca sa te simti din nou fan.

La al doilea meci ne-am grupat, cum de mult nu s-a mai intamplat, si am mers intr-un bar sa vedem meciul in care juca Echipa care intorsese rezultatul in prima etapa si reusise sa invinga. Juca pe Stadionul in sfarsit plin. Am inceput meciul sceptic, m-a daramat golul Craiovei, am strigat la golul egalarii si am crezut ca spargem tavanul barului la explozia de la golul victoriei. Echipa mea ma facuse fericit. Aproape la fel de fericit ca in semifinala din Ghencea cu Middlesborough, cand la fiecare strigat al galeriei te treceau fiori.

Anul trecut ajunsesem, dintr-un fanatic, sa vad un meci din trei si uneori sa mai si aflu la o zi-doua dupa cat a fost scorul in etapa. Incepusem sa imi uit echipa.

Acum am fost plecat o saptamana din tara. La decolare, Steaua arata mai bine ca oricand. Dupa meciul cu Brasov am intrat online sa vad care a fost rezultatul si mi-a fost un pic greu sa il gasesc. Era ingropat sub o mare de stiri despre un patron schizoid care isi devorase din nou echipa. Am sperat ca e o gluma. Ca sunt din nou toanele inerente ale unui om labil. Am venit de aproape doua zile si m-am legat de site-urile sportive, asteptand vestea buna. Ca Steaua nu a murit, ca patronul doar a fost intr-o stare trecatoare de delir si ca antrenorul a lasat la o parte ego-ul, pentru a mai fi un pic stelist.

Ei bine, Batman, nu e ca-n filme. Piturca a plecat cu tot cu staff. S-au plimbat cateva solutii de umplutura, care realist vorbind nu ar fi avut nicio sansa sa se materializeze, si in cele din urma a fost aleasa varianta facila. Ilie Dumitrescu. Fost bun jucator, nimeni ca antrenor, care a esuat la atatea echipe de duzina incat nici nu o sa mai conteze ca esueaza si la o fosta Echipa mare. Ca sa inchida gura prostilor, a fost adus un alt fost grand al echipei, recordman-ul de la Sevilla, doar ca nu sa inchida poarta, ci sa fie directorul clubului. Duckadam este, stergandu-i numele de fotbalist, o la fel de buna solutie pentru a conduce clubul, cum sunt si eu cel mai bun pilot de Boeing 767. Avem amandoi aceeasi legatura si experienta in domeniu. Si eu am zburat cu un avion, si el a jucat la o echipa.

Si pentru ca drumul de la fericire la scarba trebuie sa aiba o directie clara, antrenor secund este Edi Iordanescu. Care este recomandat pentru aceasta pozitie de faptul ca este baiatul lui tata, ca a fost un jucator cel mult obscur in divizia secunda si ca nu are niciun fel de experienta in antrenorat. Dar sa fim seriosi, nu toti avem talentul nativ de a fi fiul lui Iordanescu. Si pana la urma ce mai conteaza asta, cand de la vierme la maimuta, tot clanul Becali are un post in club?

Va salut cu respect, eu raman la 4-1 cu Kiev cu memorabilul du-te, Dica, du-te, 3-0 cu Betis, singurul meci bun facut de Nicolita la Steaua, 0-0 cu Rapid exact cand i-a ranit cel mai tare, 4-1 cu Dinamo cand Vladoiu facea dubla si 4-1 cu FC Arges, intr-un ’88 cand pe Ghencea erau banci de piatra, ardea soarele, se mancau pepeni in tribuna si Lacatus si Hagi erau marcatori.

Si prefer oricand sa servesc un 0-4 amar de la o echipa magnifica, cum era Milan-ul in ’89, decat sa ma uit la glumele pe care le faceti cu ce a ramas dintr-o mare emblema.


Actions

Information

Leave a Reply

