De ce mor pe capete librariile

23 06 2010

In titlu puteti sa stergeti ‘librariile’ si sa puneti orice tip de magazin vreti. In mare, cu unele exceptii, ce urmeaza sa scriu li se aplica si lor.

Treceam sambata dupa-amiaza pe Magheru, pe langa o librarie. Program: luni – vineri 9-19, sambata 10-14, duminica inchis. Ma uit eu la ceas si vad ca suntem in 2010. Iunie 2010. Ma impiedic de un muc de tigara si imi amintesc ca aproape toti oamenii pe care ii stiu au un program de la 9 la 5 sau 6, de luni pana vineri. Exceptie presarii, pentru care vineri este sambata, dar nu asta e ideea.

Sa nu o lungim prea mult, ca time is money nu e doar un truism. Eu daca as avea libraria respectiva as face doua lucruri:

1. magazin online, cu livrarea in maxim 24 de ore.

2. program de lucru al librariei: luni-vineri 16-22, sambata si duminica 9-22.

Voi credeti ca eu, in timpul saptamanii, alerg intr-un suflet de la munca sa cumpar carti de la voi? Credeti ca sambata, in loc sa dorm pana la 12, sa recuperez trezirile din timpul saptamanii, ma duc la librarie? Sau ca duminica, cand intr-adevar sunt ceva sanse sa am timp de pierdut in magazinul vostru, e normal sa il tineti inchis? Ce-ar fi mai bine sa va mulati voi pe programul clientului, si nu invers?

Prieteni, fratii vostri greci si italieni erau maestri la far’niente, cu program de la 10 la 5, intrerupt zilnic de un pranz de trei ore. Cascati un pic ochii, sa vedeti unde au ajuns. Indiciu: nu e de bine.

Tatii vostri de la Carturesti si de la Diverta sunt singurii care vand. Si ghici ce. Carturesti traieste doar din preturile nesimtite si din serviciile adiacente vanzarii de carte, iar Diverta e in insolventa. Ia ascultati ce spune azi in ZF Octavian Radu, omul pe care daca il intrebai acum doi-trei ani daca vrea sa vanda ceva din business-uri iti radea in nas si spunea maxim textul cu listarea unui procent minoritar:

“Am un cont în străinătate dar nu am bani în el. Mi-am epuizat toate milioanele cu companiile”

Ar trebui sa va puna pe ganduri.

Actions

Information

Leave a Reply

