cristina-o-sa-tot-caute-job.eu

31 03 2010

A aparut de cateva zile un demers interesant al unei persoane care este in cautarea unui job. Mi-a placut numele site-ului si m-am uitat putin despre ce si cum. Am ramas cu gustul unei initiative curajoase, purtata insa de o persoana nepotrivita. De ce? Pentru ca desi conceptul este la inaltime, continutul lasa de dorit. Si fix continutul ar trebui sa vanda omul. Nu fac decat sa imi amintesc de o doamna care si-a inchiriat un panou la fantani la Unirea acum doi ani, a ajuns in Business Magazin sau Money Express ca story dar nu a punctat decat la capitolul controverse, job-ul lasandu-se in continuare asteptat.

Hai sa vedem de ce cred ca mai are Cristina de munca pana va gasi ceva. Citez din Homepage, iar cu rosu sunt parerile mele:

  • mi s-a dus de rapa afacerea (era prea mica ca sa am de unde cadea): din cauza crizei, din alte motive…neimportant, acum – Ba destul de important, iar un angajator atent vede un minus la business management. O afacere nu crapa niciodata doar din cauza altuia, iar neasumarea vinei inseamna probleme de reesponsabilitate.
  • am incercat sa folosesc siteurile clasice de job-uri: doar aprox. 10% dintre cv-urile trimise sunt citite – Depinde, chiar as vrea sa vad de unde vin astia 10%.
  • un CV clasic nu contine lucruri la fel de importante ca experienta si studiile – Exprimare ambigua. Si totusi un CV clasic contine tot ce este important pentru o multime de oameni care sunt angajati. Nu e cazul sa lovim conformismul doar de dragul de a parea deosebiti.
  • mi s-a urat sa lucrez singura – Vezi mai jos
  • m-a apucat dorul de cariera – Asta si remarca de mai sus trebuie citite in combinatie cu primul enunt. Nu ti s-a urat sa lucrezi singura, ci ai esuat in tentativa anterioara. Nu a fost o decizie pe care ai luat-o, la fel cum dorul de cariera nu este decat o cosmetizare a faptului ca esti somera si ai nevoie de un job. Din nou, nu trebuie sa fii altfel doar ca sa fii altfel.

Ce sper cu acest site?

  • sa-i “fileze” lampa unui manager destept, sa vada, sa simta ca am potential– Imi place chestia asta. Aduce a psihologie fina, dar miroase a fail. Nu cred ca un manager care te angajeaza doar pentru diversitatea demersului tau este destept, la fel cum nu cred ca un manager destept te va angaja doar pentru diversitatea demersului tau.
  • caut un sef care se pricepe la oameni la fel de bine ca la domeniul in care performeaza; sa ma uit in ochii sefului meu si sa vad: inteligenta, profesionalism, caracter … sa vad un om, in adevaratul sens al cuvantului nu un frustrat oportunist care calca peste cadavre Hopaaaa, luam un calmant? Scrisul bolduit nu imi apartine, chiar asa e pe site. Tocmai faptul ca un potential angajat vorbeste despre sefi frustrati oportunisti care calca peste cadavre este nota unui om… frustrat. Aici un om de HR spune stop.
  • vreau sa gasesc: respect, corectitudine, deschidere.pe scurt, oameni. – Succes!

Nu vreau sa dicreditez efortul. Dimpotriva, simpatizez ideea. Executia insa are nevoie de finisaje majore. Sper ca site-ul sa nu aiba o istorie prea lunga si Cristina sa isi gaseasca un angajator. Mai ales daca mai ‘coafeaza’ continutul si scapa si de remarca despre cum vrea sa fie sefa departamentului de marketing in trei ani.


Actions

Information

One response

1 04 2010
Prowler

“Ălea bune n-are noroc!”

Iar treaba cu managementu’ e ca-n zicerea lui Mircea Badea: “Băieţii a jucat bine, da’ i-a batut scârbile ălea!”

După părerea mea, site-ul o să rămână un simplu billboard peste care o să ne uităm noi, cei care am primit pe e-mail mesajul de la owner…

Leave a Reply

