Totusi, de ce nu marcam advertorialele in online?

25 02 2010

Pun si eu o intrebare. Nu am un raspuns, ci doar o curiozitate, ca nu am sarit gardul din presa de atat de mult timp cat sa uit cum miroase o comanda.

Am impresia ca prin trusturile ce-a mai ramas din trusturile de presa, online-ul e apendicele ala ciudat, pe care nu prea il intelegi, dar in care iti poti arunca gunoiul fara nicio remuscare. Adica pe de o parte vezi online-ul ca pe o salvare, ca pe acel next step (low cost), iti muti oamenii din print, TV sau orice alte medii acolo chit ca nu au idee cum sa puna un link, iar pe de alta parte il iei la misto, torni pe internet tot ce pute si inchizi ochii, la modul ce-o fi o fi. Sigur aia multi care iti fac trafic si iti salta pretul la publicitate or sa inchida indulgent ochii cand le arunci o mizerie de advertorial nemarcat in ochi si or sa iti multumeasca in continuare ca inca le permiti acces gratuit la contentul tau ‘premium’.

Sau nu. Si aici imi permit sa postez un comentariu aparut astazi pe apendicele online al unei publicatii, ca replica la un articol corect, impartial si fara nicio urma de influenta corporatista:

“foarte interesant articolul. ar fi fost perfect daca nu ar fi lipsit ceva:

(P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P) (P)

(P) – publicitate”

Ce are cititorul si nu are autorul este un pic de respect. Desi comenteaza pe un site al carui trafic vine intr-o buna masura de la o hartie mondena, de unde si un bounce rate deloc de invidiat, comentatorul raspunde la tentativa de prostit pe fata a autorului fara nicio injuratura. Desi daca ar fi vrut, ar fi fost indreptatit.

Acum eu nu pot sa nu ma intreb cum se face ca oficialii unei companii pe care daca lucrezi ca jurnalist pe domeniul respectiv iti tai si o mana doar ca sa ii prinzi la un interviu au declarat in exclusivitate ca “nu se aşteptau să aibă un succes atât de mare în Capitală” si ca s-au “bucurat de un nivel foarte mare de interes manifestat faţă de serviciu”. Atat. Nici nu miroase deloc dubios (mi-am permis sa corectez niste greseli de gramatica in citate).

E ok sa citesc seara ce am vazut dimineata pe agentiile de afara, trei paragrafe se traduc extrem de greu. Nu e atat de rau ca imi citezi o alta sursa online fara sa imi dai si un link, ma descurc eu cu amicul Google. Este absolut normal sa publici advertoriale, in special pe foamea din perioada asta. Dar sa nu le marchezi ca atare si sa ma sfidezi mi se pare ca e un pic jenant. Un pic? Ei, hai sa fim seriosi. Pute rau.

Update: Comentariul pe care l-am copiat mai sus a fost postat in jur de 10.25 iar pana acum (12.00) a fost sters. Sigur asta e solutia pentru succes. Ascundeti mizeria sub pres.

Actions

Information

One response

26 02 2010
Cat

Pentru ca “putem”. Pentru ca ne pasa de bun-simt cam cat de spalatul pe maini dupa scuturatul la pisoar. Pentru ca suntem “cool” si nu trebue sa mai facem nimic. Pentru ca nu noi trebuie sa dovedim cititorului, ci invers. Hai mah, credeam ca e limpede! Pacat de exceptii, ca se amesteca in multimea de Prosti. Cu P, fireste.

Leave a Reply

