Vreau mai mult

5 02 2010

Sunt legat destul de mult de online, ca utilizator. Nu am mari tangente cu partea de dezvoltare, insa ma gandesc la mai multe idei care mi-ar face viata de consumator mai usoara si m-ar lega un pic mai strans de unele site-uri.

Youtube.com/disco este un proiect care imi place foarte mult. Am fost lipit mult timp de jiwa.fm, pana cand Romania a intrat pe lista tarilor NU. Am cateva pagini de MySpace pe care le rotesc zilnic, dar nu vorbim de mai mult de zece. Last.fm e destul de sec in versiunea free. Ce imi place la Youtube.com/disco e ca imi genereaza, la o cautare dupa artist, nu doar ce melodii a scos ci si ce melodii a produs, la care a participat ca vocal sau productie si ce muzica a facut anturajul. La toate astea se adauga si o lista cu artisti similari ca gen si un scurt si frumos bio despre fiecare, numai bun de completat cultura generala.

Ce vreau mai mult? Daca ati facut supermarket de clipuri, mergeti la nivelul doi si transformati-l in hypermarket. Vreau sa stiu cand s-a lansat melodia, cat a costat clipul, unde a fost filmat si cine e tipa care il sapa aici pe Kanye West. Vreau tot in aceeasi pagina. Asta inseamna costuri pentru YouTube pentru strans si uploadat informatia sau bani pentru un parteneriat cu cine deja stie asta, dar inseamna ca eu nu mai plec de pe pagina lor sa caut aiurea ci raman lipit acolo, multumit ca am toata informatia la indemana.

Site-urile de stiri de business incearca idei in mai multe directii, insa probabil cu o strategie limitata mai mult la maine decat la un viitor ceva mai lung. Ma gandesc la Money.ro, care misca un pic la continut video, multumita Money Channel, se joaca un pic cu link-urile in articole si vrea sa creasca la 2.0, dar nu are un je ne sais quoi numit hook, care sa ma faca sa ma intorc la ei, si la dailybusiness.ro, care a incercat acum 2-3 ani sa faca un fel de LinkedIn de business, cu o serie de oameni de afaceri de la noi, stransi intr-o comunitate, cu profile complete si tool-uri de socializare.

Ce vreau mai mult? Cate un pic de la fiecare, pentru ca au idei complementare. Vreau sa dau clic pe numele omului mentionat intr-un articol si sa ii vad un scurt profil, o poza, cine este, cati ani are, unde a mai lucrat, cu ce s-a evidentiat pana acum – bune si rele. Se potriveste cu incercarea celor de la Money sa faca o agregare cu trimiteri la alte articole relevante ca informatie si poate fi la indemana celor de la dailybusiness, care deja au cateva profile gata. Cu ce ma ajuta? Nu mai stau sa caut omul respectiv, sau, de ce nu, compania, pe alte pagini ci am niste informatii de bun simt la un clic distanta. Mi se pare mai bine decat sa dau clic pe numele omului si sa vad un sir de stiri care – la randul lor –  nu imi spun exact cu cine am de-a face.

Magazinele online de carti sunt un alt subiect. Cele din Romania, bineinteles. Aici nu vorbim de a vrea mai mult, ci vorbim de a vrea macar sa ajungem la servicii decente. Caut de ceva vreme John Grisham – Un Craciun de pomina. Am luat librariile la rand din decembrie si inca nimic, cartea a fost editata acum trei ani si nu a mai fost republicata. Dar, de dragul de a iesi cat mai bine in cautari la Google, toate magazinele online de carti de la noi o au la vanzare. Si nu oricum, ci pe stoc.

Ce vreau mai mult? Vreau ca atunci cand intru pe pagina voastra, sa imi afisati doar ce aveti pe stoc, sau sa existe mentiunea ‘stoc limitat’ ori ‘disponibil la comanda’. Nu sa dati drept sigur ceva ce nu exista. Vreti sa dati bine, dar dati prost. Vreau un sistem actualizat cu nivelul curent al stocurilor si un timp precis de livrare. Si nu vreau sa aflu ca o carte nu e in stoc DUPA ce m-am inregistrat sau am facut trei pasi din patru necesari pentru comanda. Vreau sa stiu DE LA BUN INCEPUT.

Cam atat pentru moment, dar cred ca oricine se poate gandi la momente in care ar vrea mai mult de la ‘online-ul lui’.


Actions

Information

2 responses

5 02 2010
Emilian Nedelcu

Yo, niger! Nu stiam de youtube.com/disco. Misto. Chiar acum ascult Jay-Z.

In ceea ce priveste MONEY.ro ai putintica rabdare, things are happening.

In rest, go to the lake.

5 02 2010
silverwolf

Wheels are in motion, da da. Ai teasing in tine.

Leave a Reply

