Fata in fata cu birocratia

24 11 2009

Ati fost vreodata la Trezoreria Sectorului 3?

E un loc mirific. Ieri, pe la ora 11.00, eram eu – unic contribuabil si aproximativ 10 angajati. Cum functioneaza treaba: Intri si ai o schema pe care te uiti si gasesti ghiseul care te intereseaza. In caz ca nu te descurci, mai este scris si in dreptul fiecarui ghiseu ce si cum se face acolo. Pana aici ai zice ca este totul in regula, daaar, suntem in Romania. Asa ca avem un om angajat sa stea la o masa langa intrare si sa te intrebe ce treaba ai, pentru ca apoi sa iti arate spre ce ghiseu sa te duci. Chiar daca stii deja, vezi peste tot semnele si nu ai chef de discutii. El este platit sa faca asta.

Ghiseul 12. Vreau sa platesc o taxa de 10 lei care nu se poate plati in tot Bucurestiul asta la nicio alta banca sau posta. Fac un scurt slide cu buletinul si banii prin fanta geamului dintre mine si o tanti cu bigudiuri. Ia cartea de identitate si imi scrie numele si seria pe o factura. “Nu la mine cu banii, la colega de alaturi”, si imi impinge inapoi cei 10 lei si buletinul. “Imi dati vreo hartie?” intreb un pic nedumerit. “Nu”, zice ea. La 20 de centimetri mai in dreapta, la ghiseul 13, o alta doamna de-o seama cu istoria deja astepta cu mana intinsa banii. Ii dau. Ii ia. Printr-o fanta din dreapta ei, tanti de la ghiseul 12 ii impinge factura mea. O ia, ii pune o stampila si mi-o da.

Asta este, doamnelor si domnilor, diviziunea muncii. Doamna de la ghiseul 12 stie sa scrie, iar doamna de la ghiseul 13 stie sa numere. Sau poate ca doamna de la ghiseul 12 nu stie sa numere, iar doamna de la ghiseul 13 nu stie sa scrie. Eu altfel nu imi explic de ce hranesc, din banii mei, DOUA femei care fac o treaba ce ar putea fi rezolvata cu cel mult un angajat. Probabil ca trebuie sa justificam cumva existenta angajatilor din sistemul de stat. Probabil ca in alte parti au impartit si alfabetul. Ghiseul 1 scrie numai literele de la A la H, ghiseul 2 scrie de la I la R si tot asa. Orice, numai sa plimbi cat mai multe hartii in cat mai multe parti. Sa nu mentionez ca restul angajatilor de la Trezorerie chiar nu aveau absolut nimic de facut.

Nu pot, de asemenea, sa nu ma intreb cu ce ocazie fiecare institutie de stat are cate un set de formulare pe care trebuie sa le completezi, dar pe care nu le gasesti decat la xeroxul din colt sau de vis-a-vis. Hai sa imi incerc norocul. Este sau este xeroxul de la colt in proprietatea vreunui sefulet mic-smenar din administratia publica?


Actions

Information

One response

24 11 2009
Madalina

aveai deja 10 lei – fix cat trebuia sa platesti… in caz contrar, la ghiseul 14 se dadea rest, probabil…

Leave a Reply

