Foarte romanesc

28 09 2007

Da, ca m-ai intrebat daca o sa fac si cronica pentru 4 luni 3 saptamani si 2 zile, iat-o🙂
Incep prin a il intreba si eu pe domnul Mungiu unde gasea TicTac portocaliu (ala lansat prin 94-95) in Romania in 1987 si cum de tramvaiele astea noi, albe, cu o dunga portocalie si baza gri circulau si acum 20 de ani?
Mai am un dubiu si asupra sticlei de Ballantine’s, despre care stiu doua lucruri. Ca designul noii sticle nu are nici pe departe 20 de ani, si ca pe vremea plumbuitului se purta Teacher’s.
O multumire speciala domnului Mungiu pentru un cadru in care mi-am vazut camera de camin din Agronomie in care am stat ceva timp in facultate. Si pentru renasterea unor cuvinte gen nechezol si martipan.
Mi-a placut modul in care sala empatiza cu personajele, dand sfaturi de buna purtare si traind din plin circuitul mitei in natura. Am impresia, tot la efecte asupra publicului, ca atat timp cat 432 va rula pe ecrane, rata natalitatii, oricum la pamant, va scadea simtitor. Vedeti voi de ce, nu intru in detalii.
Oricum, nu stiu la cate horror-uri am fost la care lumea sa isi puna mainile la ochi si sa aiba un sentiment acut de greata. Ei bine, aici se intampla.
Ca in toate filmele romanesti, nu lipsesc cadrele lungi, la trecerea timpului. Prim plan, 30 de secunde. Profil, inca 30. Cadru de sus, inca 30. Si uite asa se umple pelicula. Ca plot, e destul de putin credibil ca o femeie si-ar trage-o cu un necunoscut ca sa plateasca in natura avortul colegei de camera. Sau poate sunt eu mai in urma cu gandirea. Pentru romani, multe faze previzibile. Pentru straini, poate multe faze socante. Dar pana la urma nu e nevoie sa caut neaparat realismul in filme.
432 nu a fost deloc rau, doar ca tanti de la cinema Studio, ca acolo l-am vazut, nu a stat prea mult pe ganduri si a deschis usile a „iesiti afara” cu un minut inaintea unui final si asa foarte brusc, cam atunci cand spune chelnerul „meniul de la nunta care este”.
Daca ar fi sa merg pe logica, filmul s-ar termina dupa 30 de minute, la momentul negocierii. „Eu as fi fost useless, poate cel mult sa ii dau bani” este o replica rationala vis-a-vis de tot firul epic – cautat doctor pentru colega – aranjat intalnire cu doctorul – gasit camera pentru avort – negociat plata avortului – platit doctorul in natura – avut grija de colega – cules avortonul de pe jos – plimbat avortonul prin oras – aruncat avortonul la ghena – inapoi la cina cu colega careia i se facuse foame si tragea pasiv dintr-o tigara.


Actions

Information

Leave a Reply

